03mar
2016
Ciuciubabka niepubliczne przedszkole Poznań

Luty 2016

Jedną z licznych ciekawych osób, które odwiedziły ostatnio nasze przedszkole był pan bębniarz, który przyjechał by pokazać dzieciom bębny. Przybliżył on nam budowę tych instrumentów i sposób grania na nich. Wszystkie dzieci miały okazję spróbować swoich sił w graniu na różnych rodzajach bębnów oraz kibicowały ciociom, które także miały za zadanie odtworzyć zagrany przez naszego gościa rytm.

Na początku lutego dzieci z grup Skakanka i Układanka wybrały się do groty solnej przy Starym Rynku w Poznaniu. Wzięły tam udział w godzinnej zabawie połączonej z przebywaniem w solnym mikroklimacie groty. Wspaniałej zabawie towarzyszyła wesoła muzyka, foremki do piasku i mnóstwo zabawek. Dzieci wykonywały babki z małych kryształków soli i masowały swoje stopy chodząc po nich.

4 i 5 lutego nasze Przedszkole obchodziło Dzień Babci i Dziadka. Dzieci przygotowały piękne występy, a zachwytom Dziadków nie było końca. Szanowni Goście otrzymali także od swoich wnuków prezenty.

9 lutego obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pizzy. Z tej okazji wybraliśmy się na wycieczkę do pobliskiej Pizzerii Grando, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć jak powstaje pizza. Sami również otrzymaliśmy po odrobinie ciasta, aby móc wypróbować własnych sił w kształtowaniu własnych spodów do pizzy. Na obiadek w ten dzień mieliśmy okazję spróbować pysznej pizzy.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Koty dzieci choć na chwilę „zamieniły się” w kotki. Otrzymały opaski z uszami, ogonki, a na buźkach powstały zakręcone wąsy. Oglądaliśmy zdjęcia przeróżnych ras kotów, piliśmy mleko, a na koniec wyklejaliśmy własnego kota .

W ostatnich dniach lutego Przedszkole Ciuciubabka jak co miesiąc gościło pieska. Tym razem przyjechała do nas Lexi. Dzieci dowiedziały się co znaczą określenia “gładki” i “szorstki” i miały okazję zapoznać się z różnymi teksturami. Jak zwykle chętne dzieci karmiły i głaskały pieska, który cierpliwie współpracował i był chętny do zabawy z dziećmi.

Tym razem dzięki Państwu Ciekawskim mogliśmy zapoznać się z pięknie brzmiącym instrumentem: saksofonem. Muzyczną audycję umilał nam śpiewający Pan Lupa .

Pod koniec miesiąca odwiedził nas w przedszkolu pan Ogrodnik. Mieliśmy okazję dowiedzieć się, czym się zajmuje, co należy do jego obowiązków, z jakich narzędzi korzysta wykonując swoją prace (mogliśmy je również zobaczyć na żywo :)). Przypomnieliśmy sobie co jest koniecznie potrzebne do sadzenia roślin. Na koniec każda z grup miała okazję posadzić własne nasionka, a teraz za zadanie mamy ich doglądać i obserwować co z nich wyrośnie.

Na początku miesiąca grupa Wyliczanka wybrała się na wycieczkę do Muzeum Historii Miasta Poznania, które znajduje się w samym Ratuszu. Pani przewodnik opowiedziała dzieciom znane poznańskie legendy oraz mieliśmy okazję zwiedzić Ratusz, a w nim m.in. dotknąć ponad stuletnich koziołków. O 12 oglądaliśmy trykające się koziołki.

Urodzinki w styczniu obchodzili: Marcin, Filip, Noa oraz John. Wszystkiego najlepszego!!!

Na spotkaniach z Pyszotami mogliśmy zrobić coś, co jest jednocześnie zdrowe i słodkie. Dzięki naszej pracy powstały batony, składające się z różnego rodzaju orzechów oraz suszonych owoców, które potem zajadaliśmy z ogromnym apetytem.